Fatura yoksa ne yapmalı?
Kullanılmış faturanın kaybolması halinde mahkemeye başvurulması gerekmektedir. Kaybolan belgelerin geçersizliğinin ispatı ve kayıp belgesi istenmekte olup vergi dairesine başvurulması gerekmektedir.
Faturası olmayan ürün satılır mı?
Vergi kanunu, fatura olmadan yapılan satışların yasal sonuçlarını açıkça düzenler. Fatura ödememek bir suç olarak kabul edilir ve ceza hukuku kapsamında cezalandırılır. Şirketler fatura olmadan satış yaparsa, bu ödenmesi gereken vergiyi ödemekten kaçınma girişimi olarak kabul edilir.
Faturası olmayan ürün iade edilir mi?
İade edilecek ürüne ilişkin fatura veya benzeri belgenin fiili imkânsızlık nedeniyle ibraz edilememesi halinde, satın alma belgesinin ibraz edilemediğinin açıkça belirtilmesi ve gider fişi düzenlenmesi halinde, mali mevzuat anlamında ürünün İADE EDİLMESİ MÜMKÜNDÜR.
Faturası olmayan ürün garantiye girer mi?
Tüketiciler faturası olmayan ürünler için de garanti talebinde bulunabilirler ancak bu durumda ürünün satın alındığına dair başka deliller sunmaları gerekebilir.
Fatura olmazsa ne olur?
213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 353’üncü maddesine göre faturanın düzenlenmesi ve alınması zorunlu olmasına rağmen, bu yükümlülüğe uyulmaması halinde hem satıcı hem de alıcı hakkında cezai işlem uygulanacaktır.
Alışveriş fişini kaybettim ne yapmalıyım?
“İade edilen mala ilişkin fatura veya benzeri belgenin fiili imkânsızlık nedeniyle ibraz edilememesi halinde, satın alma belgesinin ibraz edilemediğinin açıkça belirtildiği bir gider makbuzu düzenlenmesi mümkündür.” 16.06.2021
Faturasız ürün almanın cezası nedir?
Faturasız ürün satın aldığınız ortaya çıkarsa 3.400 TL’nin 1/5’i oranında ceza ödeyebilirsiniz. Faturasız ürün satışı aynı zamanda muhasebe standartlarından sapmak anlamına gelir. Birleşik Hesap Planı ve özel düzenlemelere uyulmaması durumunda 40.000 TL’lik özel ceza uygulanacaktır.
Fatura almak zorunlu mu?
3. Fatura düzenlemeyen veya almayanlar için.
Satıcı fatura vermek zorunda mı?
Vergi mükellefi olmayanlara yapılan satışlarda, mal teslimi veya hizmetin sağlanması sırasında fatura elektronik olarak gönderiliyorsa, söz konusu faturanın kağıt çıktısı müşteriye verilir. Bu durumda çıktının satıcı veya temsilcisi tarafından imzalanması gerekir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Banka dekontu fiş yerine geçer mi?
Kredi veya banka kartı fişi, fişin yerine geçer; tahsilat fişi düzenlenmesi gerekli değildir. Ücret karşılığında kasada satış fişi düzenlenirse, ayrı bir tahsilat fişi düzenlenmesi gerekli değildir.
Satıcı aldığım ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Faturamı kaybettim ne yapmalıyım?
Faturanızın bir kopyasını talep edin: Mobil operatörünüzden faturanızın bir kopyasını talep edebilirsiniz, ancak ek bir ücretin uygulanabileceğini unutmayın.
Kaybolan faturayı nasıl bulurum?
E-fatura uygulaması hakkında sorgulamalar “ebelge..tr” adresi üzerinden yapılabilir. Bu web sitesine Vergi Kimlik Numaranız veya TC Kimlik Numaranız ile giriş yaparak e-fatura sorgulaması yapabilirsiniz.
Değişim için fatura şart mı?
Fatura sunulmadan değişim ve iade mümkün değildir. Şirket adına düzenlenen faturalarda, satın alan şirketin iade faturası ile değişim veya iade yapılabilir. Kargo görevlisi paketleri eksiksiz ve hasarsız teslim aldığınıza dair imzanızı alacaktır.
Fatura yerine ne geçer?
Kredi veya banka kartı makbuzu makbuz yerine geçer; tahsilat makbuzu düzenlenmesi zorunlu değildir.
Kaybettiğim faturayı nasıl bulurum?
E-fatura uygulaması hakkında sorgulamalar “ebelge..tr” adresi üzerinden yapılabilir. Bu web sitesine Vergi Kimlik Numaranız veya TC Kimlik Numaranız ile giriş yaparak e-fatura sorgulaması yapabilirsiniz.
Faturası olmayan 2 el telefon alınır mı?
Faturası olmayan telefonların çalınma ihtimali yüksek olduğundan bu telefonları satın almak da suç teşkil ediyor.
Elektrik faturası kaybettim ne yapmalıyım?
Faturamı kaybettim, ne yapmalıyım? En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir veya 0 850 933 3 999 numaralı çağrı merkezimizi arayabilirsiniz. Talebiniz sonrasında gerekli doğrulama yapılacak ve ilgili döneme ait faturanızın bir kopyası size teslim edilecektir.